خلاصه
ادبیات مدیریت پروژه همیشه استدلال نموده که عدالت درون سازمانی محرکی کلیدی در ارائه پروژه ساختمانی موفقیت آمیز است. به نظر می رسد زمانی که افراد به عادلانه بودن معاملات بازرگانی معتقدند، بیشتر تمایل به بروز رفتارهای شهروندی سازمانی مثبت دارند: مانند کار هماهنگ، تلاش اختیاری، احترام به دیگران، و همکاری برای حل مشکلات. با این حال، شواهد تجربی ناچیزی در حمایت از این اظهارات وجود دارد. به منظور رسیدگی به این شکاف در دانش، نظرسنجی از ۱۳۵ مشاور، پیمانکار، پیمانکار فرعی، و عرضه کننده در طی زنجیره تامین پروژه های ساختمانی صورت پذیرفت. نتایج نشان می دهد رفتارهای شهروندی سازمانی شرکت کنندگان در پروژه تحت تاثیر عدالت بین فردی ادراکی آنان در معاملات تجاری است. با این حال، یافته ها با نمایش تاثیرگذاری یک نوع از عدالت درون سازمانی بر رفتارهای شهروندی سازمانی پروژه بر دیگری، درک متفاوتی از پیچیدگی ها و ارتباط درونی این روابط را ارائه می دهند. نتایج نشان می دهد عدالت فردی شاخصه کلیدی در بروز رفتار های شهروندی سازمانی مثبت در پروژه های ساختمانی است و اگر مدیران پروژه، با ادب، احترام و کرامت با شرکت کنندگان در پروژه برخورد نمایند؛ عملکرد پروژه را می توانند بهبود ببخشند.
واژگان کلیدی: عدالت درون سازمانی؛ رفتار شهروندی سازمانی؛ مدیریت پروژه
عنوان اصلی مقاله : The effect of inter-organizational justice perceptions on organizational citizenship behaviors in construction projects
ترجمه فارسی عنوان : اثر عدالت درون سازمانی ادراکی بر رفتار شهروندی سازمانی در پروژه های ساختمانی۲۰۱۷
تعداد صفحات انگلیسی: ۱۲ صفحه
تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۴۵ صفحه
چکیده
چرا برخی از مصرف کننده هاتبلیغ برندها را میکنند و حتی بدون دریافت سودی از سمت آن برند برای آنها ارزشی ایجاد می کنند؟ چطور انگیزه های آنها بر رفتارهای نقشی و فرا نقشی[۱]شان و تشخیص کمپانی یا برند تاثیر گذار است؟ ما بر اساس نظریه انگیزش و تاریخچه رفتارهای نقشی و فرانقشی رهبری، چهارچوب نظری خود را ارائه کردیم. از این چهارچوب برای بررسی داده های ارزیابی مقطعی اجرا شده روی اعضای آنلاین جوامع هوادار برند و یک آزمایش میدانی طولی با مصرف کننده های یک جامعههوادار برند جدید، استفاده کردیم. در ابتدا انگیزه های اعضای جامعه را به سه نوع نیازهای روانی تقسیم کردیم (خود شایستگی[۲]، خود تعلقی[۳]، خود مختاری[۴]) که توسط عضویت در جامعه هوادار برند تامین شده است. همچنین به بررسی این موضوع پرداختیم که چگونه هرکدام از این نیازها روی رفتارهای نقشی و فرا نقشی مصرف کننده ها تاثیر می گذارد که به ترتیب تاثیر مثبتی روی شناسایی و تعیین برند و ایجاد ارزش برای کمپانی دارند. نتایج ما حاکی از آن است که خود شایستگی هم رفتارهای نقشی و هم فرا نقشی را تحریک می کند، خود تعلقی تنها رفتارهای نقشی را تا حدودی افزایش می دهد و خود مختاری فقط روی رفتارهای فرا نقشی تاثیر گذار است. هر دو رفتارهای نقشی در شناسایی و تعیین برند مصرف کننده مفید بوده اند. در نهایت ما به این موضوع پرداختیم که چطور این یافته ها می توانند بازاریان جامعه برند را از ایجاد استراتژی ها مطلع کنند.
واژگان کلیدی: جامعه هوادار برند آنلاین، تعیین و شناسایی برند، نظریه خود تعیینی، رفتار نقشی، رفتار فرا نقشی
عنوان اصلی مقاله : Consumers’ Role Performance and Brand Identification: Evidence from a Survey and a Longitudinal Field Experiment
ترجمه فارسی عنوان : ایفای نقش مصرف کننده و شناسایی و تعیین برند: بر اساس شواهد یک بررسی و آزمایش میدانی طولی
تعداد صفحات انگلیسی: ۱۱ صفحه
تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۲۸ صفحه
خلاصه
جنبش داده های دولت باز (OGD) که بر شفافیت دولت و استفاده مجدد از داده تمرکز دارد به ناگاه ظاهر نشد. برخی از وقایع اولیه این جنبش اجتماعی را می توان در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی مشاهده نمود. این مقاله یک نمونه مطالعه موردی تاریخی ازواقعه داده های دولت باز را ارائه می دهد؛ کمپینی با هدفگیری پایگاه داده های دولتی به نام مدرک (JURIS)، که توسط حامیان داده های دولت باز در اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادیآغاز شد. مدرک،سیستم بازیابیاطلاعات قانونی بود که توسط وزارت دادگستری طراحی شده و کارکنان دولت از آن استفاده می نمودند، کهاز میان بسیاری از مفاد حقوقی اولیهشامل احکام دادگاه فدرال (یاقوانین موردی) نیز می شد. گروه های عام المنفعه و ناشران کوچک آزاد سازی پایگاه داده ها را جهت دسترسی عموم و استفاده مجدد از داده ها در نظر داشتند، اما تلاش آنان شکست خورده و در نهایت منجر به از تعطیلیسیستم مدرکشد. این مقاله اطلاعات دقیق از این واقعه تاریخی را فراهم می کند، عوامل شکست را تجزیه و تحلیل نموده، ونتایج این کمپین را به بحث می گذارد. بر مبنای نظریه جنبش اجتماعی، به ویژه ساختار فرصت سیاسی، این مقاله پیچیدگی محیط سیاسی-اجتماعی پیرامون جنبشداده های دولت باز، به خصوص نوع مهمی از داده های دولتی، یعنی اطلاعات حقوقی اولیه را در ایالات متحدهبه تصویر می کشد.
واژگان کلیدی: داده های دولت بازدسترسی عمومی ،اطلاعات حقوقی اولیه ،قوانین موردی ،مدرک (جوریس) (JURIS) ،انتشارات ،وستوزارت دادگستری ایالات متحده ،جنبش اجتماعی
عنوان اصلی مقاله : The failure of an early episode in the open government data movement: A historical case study
ترجمه فارسی عنوان : شکست دروقایع اولیه جنبش داده های دولت باز: یکمطالعه موردی تاریخی
تعداد صفحات انگلیسی: ۱۴ صفحه
تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۶۸ صفحه
خلاصه
مدیریت ارتباطات به عنوان مرکز توجه نسل بعدی مدیریت پروژه شناخته شده است. صنعت ساخت و ساز به عنوان یک بخش بزرگ، به طور فزاینده ای مفهوم مدیریت ارتباطات مبتنی بر پروژه را پذیرفته است. از سوی دیگر، مدیران پروژه روز به روز، هرچه بیشتر رشد نموده اند. این تحقیق سهم مدیران پروژه ساختمانی در مدیریت ارتباطات را با استفاده از ترکیبی از روش های کمی و کیفی بررسی می نماید. مدیریت ارتباطات پروژه-محور می توانند به صورت داخلی یا خارجی صورت گیرد. این پژوهش، ۱۸ نقش مدیران پروژه در مدیریت داخلی ارتباطات (IRM) و ۱۸ نقش در مدیریت خارجی ارتباطات (ERM) را شناسایی می کند. در نتیجه تجزیه و تحلیل اطلاعات، آنها به ترتیب، به شش گروه با نقش داخلی و پنج گروه با نقش خارجی طبقه بندی شدند. علاوه بر شناسایی نقش و طبقه بندی، این تحقیق شواهد لازم جهت تغییر در ساخت و ساز از “مدیریت پروژه سنتی” که بر برنامه ریزی و کنترل تمرکز می نماید به “مدیریت پروژه جدید” که بر اهمیت مردم و روابط کاری تاکید می ورزد را فراهم می کند.
واژگان کلیدی: مدیریت ارتباطات؛ مدیرپروژه؛ نقش؛ آگاهی؛ دانش؛ تلاش؛ صنعت ساخت و ساز
عنوان اصلی مقاله : The role of the project manager in relationship management
ترجمه فارسی عنوان : نقش مدیر پروژه در مدیریت ارتباطات
تعداد صفحات انگلیسی: ۱۲ صفحه
تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۴۰ صفحه
لیست کامل مقالات را در اینجا ببینید
چکیده
زمانبندی پروژه یکی از حیاتی ترین فرایندها در مدیریت پروژه است. در مورد این عنوان در چرخه های آکادمیک و عملی زیادی صحبت شده است و این به دلیل اهمیت و پیچیدگی آن است. نوع بشر، ماشین آلات، مواد و تجهیزات برای اجرای فعالیت های پروژه استفاده شده اند، اما این موارد عمدتاً دسترسی محدودی دارند که می تواند رویه های زمان بندی پروژه را محدود کند. منابع پروژه می توانند بیشتر با کمتر از تقاضای منبع در افق زمانی پروژه باشند. این ملاحظارت مسائلی برای مدیران پروژه ایجاد می کنند که باید سعی کنند در میان این تقاضاها تخصیص درست را انجام دهند تا به بهره برداری نزدیک بهینه در طول مدت پروژه دست یابند. سطح بندی منبع از بزرگترین چالش هایی است که مدیران پروژه برای موفقیت پروژه وابستگی زیادی به آن دارند. این به دلیل نقاط اوج و دره هایی است که در هیستوگرام مصرف منبع مسئول تاراج هزینه ایجاد شده به دلیل بکارگیری الزامی، برکناری و آموزش پرسنل وجود دارد. به علاوه موضوعاتی در رابطه با مدیریت موثر منابع موجود با توجه به این مطلب پدیدار می شوند که نقاط اوج بزرگ متناظر با نوساناتی هستند که در تخصیص منبع در عرض سیکل زندگی یک پروزه یا دوره ساخت آن رخ می دهند. برای هدایت این موضوعات، سطح بندی منبع رویه ها و چارچوب های ارائه می کند که از مدیریت کارای منابع برای حصول نمایه های مصرف منبع هموار اطمینان می دهند. این رویه ها سعی در شناسایی فعالیت هایی دارند که باید برای حل تخصیص بیش از حد منبع تحت محدودیت های زمانی و هزینه ای به تعویق بیافتند. با توجه به وجود انواع مختلف قوانین موجود که می توانند توسط مدیران برای اولویت بندی فعالیت ها دنبال شوند، این مقاله پیده سازی پنج مدل تصمیم گیری چند مشخصه ای را می -آزماید و نشان می دهد که آن ها چگونه در زمانبندی پروژه ساخت پارک خورشیدی عمل می کنند. یعی این مدل ها روش مجموع وزن دهی شده، فرایند سلسع مراتب تحلیلی، PROMETHEE، TOPSIS، میانگین وزن دهی شده مرتب سازی شده (OWA) و میانگین وزن دهی شده پیوندی (HWA) هستند. در نهایت در مورد نتایج حاصل شده در مقایسه با نتایج بدست آمده با رویه های سطح بندی منبع استاندارد MS-Projectصحبت شده است.
عنوان اصلی مقاله : Project resources scheduling and leveling using Multi-Attribute Decision Models: Models implementation and case study
ترجمه فارسی عنوان : زمانبندی منابع پروژه و سطح بندی با استفاده از مدل های تصمیم چند مشخصه ای (ویژگی): پیاده سازی مدل ها و مطالعه موردی
تعداد صفحات انگلیسی: ۱۰ صفحه
تعداد صفحات ترجمه فارسی: ۱۲ صفحه